Language

Meer weten over bestellingen ontvangen via PickMeal.nl? Hieronder vindt u de meest gestelde vragen en antwoorden.

 

Wat is het verdienmodel van PickMeal.nl?

PickMeal.nl wil het voor elk restaurant zo eenvoudig, maar vooral ook voordelig mogelijk maken om online bestellingen te ontvangen. De coronacrisis heeft veel horecaondernemingen in financieel zwaar weer gebracht, dus elke euro extra winst wilt u pakken. 'Verdienen' heeft voor PickMeal.nl nu niet de hoogste prioriteit. We willen u vooral op weg helpen om geld te besparen en omzet te genereren via PickMeal.nl. Daarom kunt u tot 2022 kennis met ons maken tegen 0% commissie. De enige kosten die u dit jaar heeft, zijn de iDeal transactiekosten (€0,50 per online betaling).

 

Hoe ontvang ik een nieuwe bestelling?

U krijgt toegang tot het PickMeal.nl Dashboard. Bij een nieuwe bestelling hoort u een geluidssignaal, en ziet u de nieuwe bestelling staan. Deze kunt u eenvoudig bevestigen en printen.

 

Hoe pas ik mijn menu aan?

Als u iets wilt wijzigen in uw menu, zoals een beschrijving of een prijs, dan geeft u dat per mail aan ons door. We zullen de wijziging zo snel mogelijk doorvoeren op uw bestelpagina.

 

Wat zijn de voorwaarden voor een gratis bestelpagina van PickMeal.nl?I

Plaats te link naar uw gratis PickMeal-bestelpagina op uw website (voorbeeld). Er mogen op uw website geen links naar andere bestelplatformen worden vermeld. Hierdoor zijn uw kosten het laagst en wordt uw winst gemaximaliseerd.  Natuurlijk kunt u ook gewoon bestellingen blijven ontvangen van andere platformen, zoals Thuisbezorgd en Deliveroo. 

De klant kan op uw bestelpagina bij elke bestelling 1 gratis blikje frisdrank meebestellen. 

U biedt de klant Priority Delivery, voorrang bij de afhandeling van een bestelling via PickMeal.nl. Leest u de recensies maar: wachttijden zijn de grootste ergenis van veel klanten. Uw klant heeft nu een grotere kans op snellere bezorging, terwijl dit u niets extra kost. U bouwt hierdoor een vaste klantenkring op die voortaan via uw PickMeal.nl-bestelpagina bestellen. 

 

 

Lees hier een praktijkvoorbeeld: 750e PickMeal-bestelling bij Thais restaurant Mang Mi Si Soek

 

 

Kan ik wel bestellingen blijven ontvangen via Thuisbezorgd, UberEat en Deliveroo? 

Ja, u kunt dergelijke bestelsites blijven gebruiken. U gebruikt uw PickMeal-link alleen op uw eigen website.  Om uw winst te maximaliseren kunt u de link ook gebruiken op uw social media kanalen zoals Facebook en Instagram. 

 

Waarom krijgen kunnen mijn klanten via PickMeal.nl een gratis blikje frisdranken meebestellen?

Gratis dingen. Wie is er niet dol op? En eten bestellen doen we toch. Dus waarom geen gratis blikje frisdrank erbij? Voor veel consumenten is dit de trigger om via PickMeal.nl te bestellen. Bij 60-70% van de bestellingen wordt het blikje meebesteld, en dan vooral door vaste klanten, is onze ervaring.

 

0% commissie, dat is te mooi om waar te zijn. Wat zijn de bijkomende kosten?

De commissie bedraagt tot 2022 inderdaad 0%. De enige kosten die u heeft zijn de iDeal-transactiekosten. Die zijn €0,50 per iDeal-betaling. PickMeal.nl rekent geen opstartkosten, geen abonnementskosten, geen factuurkosten of andere kosten. 

 

Wat zijn de kosten vanaf 2022? 

U betaalt maximaal 3% commissie. Een lagere commissie is bespreekbaar. Het iDeal transactietarief wordt zelfs verlaagd naar €0,35. 

 

Hoe kan ik de samenwerking met PickMeal.nl beëindigen? 

Natuurlijk vinden we het jammer als PickMeal.nl niet aansluit bij uw wensen. U kunt op elk moment uw bestelpagina offline laten halen door ons een mail te sturen. 

 

Neem contact op